- Als je inlogt, moet dat echt met de gebruikersnaam of het e-mailadres die wij van je kenden op het moment dat jouw account aangemaakt is. Dat kun je controleren in de e-mail die je hebt ontvangen toen je account aangemaakt werd. Dat e-mailadres is het adres dat ook is gebruikt voor jouw account. In diezelfde e-mail staat ook de juiste gebruikersnaam.
- Het maakt niet uit of je inlogt met je gebruikersnaam of met je e-mailadres.
- Als je in de tussentijd een ander e-mailadres hebt verkregen, verzoeken we je dat aan het kantoor door te geven; dan passen we dat handmatig voor je aan, zodat je daarmee kunt inloggen en meldingen van de website naar dat e-mailadres gestuurd worden.
Situatie:
- Je hebt in het verleden een wachtwoord ingesteld, of je hebt er een gekregen van Reiki Ryoho, maar dat ben je kwijt.
Oplossing:
- Je gaat naar het inlogscherm.
- Klik daar op ‘Je wachtwoord vergeten?’
- Het systeem vraagt nu om je gebruikersnaam of e-mailadres.
- Klik op ‘Nieuw wachtwoord aanmaken’
- Binnen enkele seconden tot hooguit enkele minuten ontvang je een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.
- Of je nu het wachtwoordvoorstel van het systeem accepteert of zelf een wachtwoord bedenkt, vergeet niet op Bewaren te klikken.
- Schrijf het wachtwoord ergens op.
- Er is een account voor je aangemaakt; de details (gebruikersnaam) heb je ontvangen per e-mail. In diezelfde e-mail staat ook de link om zelf een eigen wachtwoord aan te maken. Als je je wachtwoord was vergeten en geklikt hebt op ‘wachtwoord vergeten’ of vergelijkbaar, heb je ook deze e-mail om een nieuw wachtwoord aan te maken ontvangen.
- Als je op de link klikt in die e-mail en er gebeurt niets of je krijgt de melding dat de link niet meer geldig is.
- Je probeert het nog een keer en het resultaat is hetzelfde… het werkt niet.
Wat kan er aan de hand zijn?
- Er zit soms te veel tijd tussen het versturen van de e-mail met de link en het bezorgen ervan door jouw provider. Dan is de link niet meer geldig.
- Je hebt erop geklikt, ging even een glas water halen of pleegde een telefoontje en gaat even later verder. De link is dan niet meer geldig.
- Je hebt geklikt, en er gebeurde niets… leek het. Je hebt weer een nieuwe link aangevraagd op de site bij inloggen. Nu ontvang je wel een e-mail met een link om je eigen wachtwoord aan te maken.
- Je klikt erop en het werkt niet… want de e-mail die je ziet is feitelijk de eerste e-mail die door jouw provider te laat bij je bezorgd is, dus die link is allang verlopen.
Oplossingen
- Check of je e-mailverbinding goed werkt. Stuur bijvoorbeeld een e-mail naar jezelf, bij voorkeur met een ander account dan het ontvangende e-mailadres. De e-mail hoort binnen 30 seconden ontvangen te zijn.
- Klik op de link in de e-mail en doe onderwijl niets anders, dus maak het af zonder onderbreking. Privacywetgeving zorgt ervoor dat elk risico voor de gebruiker wordt vermeden, vandaar het korte tijdsbestek; zodat niemand anders erbij kan.
- Vraag niet te snel een nieuwe e-mail met link aan: je vraagt aan, wacht enkele minuten, klikt in je e-mailprogramma op het verversingsteken, zodat het programma controleert of er nog e-mails voor je zijn. De aangevraagde e-mail met de link voor je wachtwoord hoort in 99% van de gevallen binnen 5 minuten ontvangen te zijn.
- Als echt niets lukt, kunnen we het bij uitzondering handmatig regelen.
- Stuur daarvoor een e-mail met het verzoek om handmatig een wachtwoord voor je aan te maken.
- Zet in die e-mail:
– Jouw naam
– Gebruikersnaam
– Wat er aan de hand is - Afhankelijk van de beschikbaarheid van de technisch beheerder van de website ontvang je binnen enkele dagen (meestal sneller) een e-mail met daarin een nieuw wachtwoord.
